Hátrább az egerekkel!

 2014.01.19. 00:01

Mert bizony az egérrel csak baj van. Egyszóval: FAÉK. (Ez rövidítve azt jelenti: „Faszomba az újévvel, de kérem!”) Nem baj, legalább már látom a macskát az alagút végén. Pontosan egy éve írtam bejegyzést az egeres-emulátoros témakörben ide, nos, azóta többmindenben megvilágosodtam. Azt az írást úgy zártam, hogy fogalmam sem volt, hogy miért van a VICE emulátorban egy különösnek tűnő funkció, mely véletlenül nálam épp egy programhibát generált – ezúton jelentem, hogy rájöttem (vagy legalábbis van egy lehetséges sejtésem). Arról volt szó, amennyiben a Windows vágólapra kihelyezünk tetszőleges szöveget, az egér jobb gombjának kattintására a VICE-ba mintegy „beleszúródik”.

basil.jpg

Tehát végső soron mire lehet használni? A magyarázat: például egy szövegfájlban lévő BASIC programlista beírására. Találtam egy nem annyira rövid kódot, amit ki szerettem volna próbálni, és beugrott a lehetőség, mivel nem volt kedvem pötyögni. Zseniális (nekem meg egy egész évig nem jutott az eszembe). Ez a jó hír; a rosszabbak meg most jönnek…

Az a programlista tudniillik nem más, mint egy példaprogram, mellyel elviekben detektálni lehetne, hogy a program milyen környezetben fut: például egy vason vagy egy emulátorban (sőt, még azt is, melyikben, és milyen verziójú az). A rossz hír, hogy a VICE-ban sajnos nem működik ez a módszer. (Pedig benne van a listában, de az valószínűleg még nagyon régen íródott, és nem igazán aktuális már.) Az első lépés nagyon egyszerű: a $dfff címről többször egymás után kiolvasva $55 és $aa értékeknek kéne egymás után megjelenniük. (Egy valós gépen ez a cím ugyanis nem használt, így többnyire csak $ff-et vagy valamilyen véletlenszámot eredményezne az olvasás.) Milyen szép, hogy eleinte még a legtöbb emulátor így készült – és mennyire bosszantó, hogy ma már nem.

Persze van rá racionális magyarázat: időközben ezt az adott címtartományt különféle hardverkiegészítők is használatba vették (pl. az EasyFlash), és ezeknek az emulációjával ez többé már nem maradna összeférhető. Ez esetben jó lett volna, ha egy másik módszert biztosítanak a fejlesztők, de egyelőre úgy tűnik, hogy nem tették. (Legalábbis ezidáig nem akadtam nyomára.) Pedig sokszor hasznos volna tudni, hol futunk: azért, hogy az egyes kisebb-nagyobb kódrészletek ilyen esetekre optimalizálhatóak legyenek. (Ha valaki tud rá megoldást, az légyszí írja meg!)

(előzmény: Furcsa egérbug a VICE-ban)

Címkék: egér vice basic 1351

A bejegyzés trackback címe:

https://rosetta.blog.hu/api/trackback/id/tr45769366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása