Tavaly (azaz 2012-ben), egy-két évnyi rákészülés/hezitálás után, végtére is nekikezdtem újfent egy kis kalandjáték-programozásnak. Év végére aztán elérkezett az ideje, hogy úgy érezzem, ezt már jelezhetem is – most ennek egy következő állomása látható: egy blog, amelyen (talán nem túl gyakran, de remélem, hogy azért rendszeresen) jelentkezni fogok időnként az aktuális eredményekkel. (Mondjuk olyan néhány havonta…) A jobboldalon lévő panelok közt található továbbá még egy-két link, amelyekre érdemes lesz rá-rákacsintgatni kicsit addig is.
Szóval, mi is ez? Röviden: a(z) Rosetta egy (születőben lévő) óperenciás rendszer, melyet szeretnék majd portolgatni mindenféle platformra, bár egyelőre elsődlegesen a C64 oldal lebeg szem előtt (azon pedig immár végre vicc nélkül is felvállalható, hogy valójában ugye nem más: „operációs”). Célja: beágyazott futtatási környezetet biztosítani egy saját IF (azaz Interactive Fiction) szkriptnyelvnek, melyben újra lehet írni néhány ódivatú kalandjátékot. Mint látható, egy erőteljes retró színezetű téma ez… Szerencsére azonban a „retrózás” (mint szabadidős szórakozásforma úgy, mint életmód vagy látásmód) újra aktuális manapság. (Miért, mikor nem? – hát, nem tudom, miért, talán most az évek óta tartó gazdasági válság rátett még egy lapáttal.)
Ettől függetlenül persze elképzelhető, hogy másfelé is el-elkalandozgatok ezen oldalakon néha, mikor éppen arra szottyan kedvem… Jó, jó, tudom, ma már