Az elveszett pince fosztogatója

 2018.04.26. 00:58

Legalább egy évtizede nem jártam a saját pincémben. (Kivéve, mikor egyszer feltörték, de akkor is csak kívülről, a hegesztés és lakatcsere intézése végett.) Ugyanakkor tudjuk, hogy a megfelelő, freudista vagy jungiánus vélekedés szerint a pince egyúttal a tudattalan szimbóluma, ami idővel a nem használt vagy nem kívánatos emlékeink lerakóhelyévé is válik… Utóbbi értelmezés pedig elég könnyen tetten érhető a maga konkrét, tárgyi valójában akár, mely ráadásul olyankor a legszebb, ha „véletlenül” pont a kellő alkalomkor vet föl valamit (amire már nem is emlékszünk).

pince1.jpg

Néhány napja haza kellett ugranom egy ügyben, és hát ugye „véletlenül” úgy alakult, hogy az óbudai önkormányzat épp aznapra tűzte ki az aktuális, évi lomtalanítást. Nekem pedig dugig volt a pincém fölösleges lommal, úgyhogy kelletlenül, vonakodva bár, de rászántam magam, hogy nekiálljak rendezni e hosszú idők óta esedékes kötelességet. A nap végére nem is bántam meg, mert nemcsak rend lett, hanem váratlanul előkerült belőle egy ominózus doboz is…

Kábé tizenkét éve volt, hogy életem egy érzelmi mélypontjához érve, dühödten és keserűen kidobtam a szemétbe egy csomó, dobozokban lévő régi emlékemet, anélkül hogy kinyitottam volna őket. (Részben gyermekkori holmik, részben egyes személyekhez fűző kapcsolatok tárgyai és hasonlók.) Ezt akkor már nagyjából a következő hétre megbántam… És azóta is bánom (olyannyira, hogy még álmomban is néha előjön és kínoz). Többször kívántam, hogy visszamehessek a múltba, hogy azt ne tegyem.pince2.jpg

Egész mostanáig úgy emlékeztem rá, hogy köztük volt egy olyan doboz, amiben a régi magyar kalandjáték-gyűjteményem tároltam. A saját munkám gyümölcse, plusz azok az eredeti programok az eredeti szerzőktől, amelyekre kölcsönösen elcserélve tettem szert. Mind közül ez bántott a legjobban, hogy nincs meg. És most… a pince legmélyéről előjött! Csak úgy, a kipakolás végén, egyszerűen ott volt.pince3.jpg

Van benne kérem minden, bár a nagyobbik része személyes, és nem lesz publikus. Azok a science-fiction „regények” (khm!), amiket még tízévesen írtam. A gimnáziumi rajzaim és verseim. Általános iskolai ellenőrzőfüzetek. Meg ilyenek. Az egésznek a tetején a fent említett játékdobozok. Ez utóbbi pedig nem egy akármilyen lista:

 

9 db. (!) Gálya

1 db. Wasted Time

1 db. Kastély

1 db. Gonosz Herceg

1 db. Newcomer

1 db. Két Nap Négy Óra

 pince4.jpg

Némelyik dobozában egy-két extra papírdarabot is találtam. Például a Gonosz Herceg mellett volt egy rövid levél Bagin Norberttől (Othis Bt. kiadó), amiben gratulál és köszöni (ő küldte azt postán, míg én meg egy friss-ropogós Gályát cserébe). Vagy a Newcomer mellett egy ’98 februári számla (ezek szerint úgy tűnik, hogy megvettem). Amúgy speciel ez sajna már a kései, ún. fekete dobozos verzió (melynek nem volt borítója, és csak attól kezdve adták, miután az első szériája elfogyott). A Két Nap Négy Óra történetét pedig megírtam már korábban (egy fekete-fehér, fénymásolt borítójú kazetta).

pince5.jpg

Sajnos ennél jobban elmélyülni nem maradt időm a témában, és legközelebb nyáron látogatok haza újra. Úgyhogy szépen el is tettem őket, és majd nyáron visszatérek rá: beszkennelek minden borítót és kézikönyvet, kipróbálom, működnek-e még a lemezeik stb. Különös tekintettel a kilenc darab Gálya-példányra: ezek sorsát el kell döntenem. Valószínűleg egy párat odaajándékozok majd egy-két embernek. Sőt, lehet, hogy egy-két példányt feldobok licitre valamelyik online közösségi és/vagy aukciós oldalon. (A következő pár hónapban eldöntöm, hogy mit tegyek.)

Ui.: A történtek margójára, még egy vicces apróság: előző éjjel – amikor még nem sejtettem semmit, viszont nem bírtam aludni, ezért a tévét kapcsolgattam összevissza – véletlenül melyik filmre találtam rá és néztem végig újra? Harcosok klubja…

(a téma folytatásai: Indiegogo helyzetjelentés és Indiegogo: The Galleon (A gálya) újrakiadás az Árok Partyra)

Címkék: játék tavasz magyar retró borító programozás pince kastély doboz floppy gyűjtemény lomtalanítás óbuda kalandjáték cov szinkronicitás wasted time newcomer olessák róbert a gálya két nap négy óra gonosz herceg

A bejegyzés trackback címe:

https://rosetta.blog.hu/api/trackback/id/tr2613870782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr.OG 2018.04.26. 06:06:58

Gratulálok, nagyszerű lelet!

Számomra mindig az a megdöbbentő, amikor valamilyen saját relikviára bukkanok, hogy mennyit változott a világ, mióta elraktam, és visszagondolva mennyit változtam én magam is...

Első elektronikus "alkotásom" egy VGA->SCART átalakító volt, még a CRT-s időkből amihez DOS alatt külön program is kellett, hogy valamilyen TV-kompatibilis képváltási frekvencia legyen a végeredmény. Azóta persze sok idő eltelt, előbb megjelentek, majd el is tűntek a VGA aljzatok a lapostévékről, most már HDMI csatlakozó van mindenhol...

A következő "hullám" a MediaTek chipes DivX-es asztali DVD lejátszók firmware-ének kiolvasása/moddolása volt, alaplapi soros csatlakozóról. Ez is már közel másfél évtizede történt, azóta sajnos a témával foglalkozó mpeg4-players.info honlap sem él már. Nem csoda, hiszen idővel okafogyottá vált az egész, USB-ről minden játszik mindent a Blu-Ray lejátszótól a TV-n át a telefonig...

Nekem a C128 restaurálása jelentett hasonló spirituális élményt (2 bejegyzéssel korábban már írtam róla - VIA chip csere + 64kB VDC memóriabővítés), mint amiről most írtál.

Az én "időben elveszett kincsem" pedig egy Rubik Dominó: en.wikipedia.org/wiki/Rubik%27s_Domino
Évtizedek óta keresem, mert gyermekként sokat szenvedtem vele eredmény nélkül, de hiába kutattam át többször a szülői ház összes szekrényét és padlását (nálunk nincs pince), sőt, a melléképületeket is, sehol sem lelem. Még az is elképzelhető, hogy kidobtuk (!) valamikor a '80-as évek végén-'90-es évek elején, ami nagyon szomorú így belegondolva...

Üdv: Gábor

Cart · http://www.retrogeek.hu 2018.04.26. 06:15:23

Ha esetleg az egyik gályától megválnál, szívesen át/megveszem :D Régen haveromnál nyálamat csorgattam, amikor ezzel játszott . Pesti rokonok hozták neki, mi meg, vidéki kisvárosban, ámulva néztük. (Meg akkor tudatosult bennünk, hogy ezeknek van doboza is, nem csak úgy, natur floppyn, kazettán leledznek :D

DocBulywood 2018.07.01. 17:54:05

Egy Gályára szívesen beneveznék!
süti beállítások módosítása