Vagyis platformfüggetlen kód lenne a téma, amiről most csak itt egy kurta bejegyzést írok, viszont ott a PDF a maga pompájában, amit feltöltöttem épp, és az pedig 51 oldal hosszúságú tömény szöveg (és némi kód), de angolul… A teljes címe: Writing Platform Independent Code on CBM Machines (mely egyúttal a link is természetesen a letöltéséhez, a fájl maga csak kb. 200 kB). Feltoltam a csdb.dk-ra is, tehát ide kattintva is megtalálható (és hozzá is lehet szólni akár a témához). Van benne pár link, szájtokhoz és programokhoz, melyek nem lettek még feltöltve (miután még nincsenek is készen), ezzel kapcsolatban elnézést és/vagy némi türelmet (a nem kívánt rész törlendő), a jövőben majd bepótolom őket.
Az írás azt tárgyalja, hogyan írjunk olyan kódot, ami minden Commodore gépen elindul, és ezenkívül vannak benne ismertetett programozási fogások és trükkök, illetve némi összehordott tudásbázis, a gépek lehetőségeinek összehasonlításával. Akad köztük néhány olyan, melyről nem találtam eddig sehol leírást, így nekem kellett őket kikísérletezni magamnak: pl. a DMA chip programozása a C65-ön, vagy a test bit működése a C128-on (ezzel lehet többek között emulátor-detektálást végezni). Mellettük pár olyan, amit már mások ugyan leírtak, de nehéz összeguberálni hozzájuk a szétszórt információmorzsákat a neten, viszont most már szépen egybegyűjtve itt vannak (pl. a 2 MHz-es „turbó” Plus/4-en, a 4 MHz-es overclocking C64-en, vagy az ugrás natív módból 64-es módba C128-on és C65-ön stb.). Előbb-utóbb folyt. köv.
Jó szórakozást!
(a téma folytatása: MemTest64)