Ez most csak egy rövid, de velős összefoglaló lesz hamar, még az év vége előtt... Csendben történnek a dolgok a háttérben (és igen, sajnos kissé lassan is, de legalább történnek), bár egy ideje csak ritkán adok életjelet, így még azt hiheti az emberfia, hogy nem csinálok semmit, pedig de. Egyelőre kiragadtam ide néhány érdekesebb aktualitást, melyekre majd (egyszer...) talán részletesebben újra rátérek:

 

1.) A Gálya-újrakiadás: épp öt éve, hogy befutott az Indiegogo-kampány "The Galleon 25th Anniversary Edition" néven, aztán kicsit később megrekedt... Nos, ezt lassan inkább "30th Anniversary"-re kéne átkeresztelni, ami amúgy elképzelhető, hogy tényleg meg is történik. Miután az összekalapozott összeg nem volt túl sok annak idején, azt nagyon hamar elköltöttem, és egy csomó mindenre már nem futotta belőle (meg én sem vagyok többnyire a helyzet magaslatán ilyen szervezési kérdésekben, szóval némi patópálság esete is forog fenn). A jó hír viszont az, hogy úgy néz ki, a fantasy témakörben mozgó Tuan Könyvkiadó nemrégiben érdeklődést mutatott, hogy részben átvegye a folytatást a kezemből, ennélfogva várhatóan rajtuk keresztül lesz befejezve végül is. Egyelőre nincsen aláírva semmi konkrét megegyezés, vagy bármi ilyesmi, és a részletek is alakulnak, úgyhogy itt most nem írhatok róla ennél többet. Ezt a személyesen vezetett kis blogom úgyis kevés ember olvassa, és nem sok vizet zavar, tehát ez még nem valami hivatalos bejelentés, csak egy előjel. Ha minden igaz, most az ünnepek alatt leszek otthon szabadságon két hétig, és ezalatt fogunk tudni leülni megbeszélni, mi legyen. Miután ez megtörténik, fogok jelentkezni majd a friss hírekkel ott az Indiegogo-oldalon. (Sőt, különösen érdekessé teszi ezt, hogy szóba került még egy másik lehetséges együttműködésem is a Tuan Kiadóval, de az most még végképp titok marad, pszt.)

indi1.png

 

2.) Hét napok éneke: ez pedig egy verseskötet címe... Pont egy éve, a saját ötvenedik szülinapom alkalmából találtam ki hirtelen, hogy csinálnék egy ilyet is. Ez sem hivatalos kiadvány, így sajna nem vehető meg sehol sem: csak egy kis példányszámú (30 darabos) magánkiadásban készíttettem el a saját költségemre (és azért nem készült belőle több, mert ilyen példányszámban nem annyira olcsó mulatság a nyomda). A 18 és 50 éves korom közt íródott verseimből válogattam össze negyven darabot egy kötetben, hogy a közeli barátoknak, ismerőseimnek ajándékba adjam. A harminc példány persze rögtön elfogyott, és több ember is kimaradt a szórásból, akiknek még adtam volna, ezért most egy évvel később megrendeltem újabb harminc példány utánnyomtatását, hogy ezt pótoljam. Elvileg a rendelésem teljesítése már úton van: tavaly épp Karácsonyra sikerült a kezembe vennem, és ha szerencsém van, idén is ez hasonlóan lesz; vagy ha mégsem, akkor év elejére készül el (épp a keményborítóhoz kellő speciális papíralapanyagokra vár a nyomda, ami talán ezek szerint hiánycikk - ld. infláció, recesszió stb.). Mindenesetre a könyv tartalma szabadon és ingyen hozzáférhető akárkinek ettől függetlenül, akit netán érdekelne, mivel feltöltöttem a PDF fájlokat a weboldalamra, ott megtalálható: ide kattintva a borítón lévő grafika, vagy ide kattintva pedig a beltartalom egésze (vagy a lenti képre kattintva):

indi2.png

 

3.) Vakondok 4 és 5: anno szerepeltem én is néhány mondattal a dokumentumfilm-sorozat negyedik, Végigjátszás című részében, azonban a teljes hosszúságú interjúkat (mind a 47 emberrel leforgatott, darabonként egy-két órás nyers videót, mely 2015-ben készült) csak a Blu-Ray kiadvány vásárlói kapták kezükbe, és látták. Nemrégiben ezzel kapcsolatosan is változott a helyzet: miután az ötödik rész is beindult (a home computing magyarországi kezdeteiről, bár ebben én már nem voltam), az interjúkat egyesével feltöltögették a YouTube-ra. Most belinkelem ide lentebb a rólam szóló részt (ha valaki még nem látta):

Illetve egy másik, a Mantis Software-rel foglalkozó részt is, mert abban is említik a nevemet (az összes többi epizódot pedig ide kattitva lehet elérni a GameStar újság weboldalán keresztül):

 

4.) Közösségi finanszír: ja, elvileg ilyesmi is létezik... vagy mi. Sosem reklámoztam magam ilyen téren, többek között mivel ugyan elkezdtem már több, mint egy évtizede ezt a Rosetta Interactive Fiction nevű szabadidős hobbiprojektemet, ám ez igen lassan halad, aprólékosan, és nincs belőle semmi olyan, amit látványosan prezentálni lehetne (még jó ideig nem is lesz!). Ettől én még közel napi szinten reszelgetem, csiszolgatom a kis kódsorokat, miazmás... A vele való piszm... szöszm... akarom mondani foglalkozás pedig jelen lesz az életemben továbbra is, még egy ilyen évtizedig biztos szerintem. Nyitottam pár oldalt, amit akár használni is lehet később (most egyelőre jórészt üresek, majd feltöltögetek még ezt-azt): többek közt egy Patreon-oldalt, egy Buymeacoffee-oldalt, illetve egy itch.io-oldalt (utóbbira fogom feltölteni majd a Gálya-újrakiadásom digitális változatát, de csak, ha a fizikai formátumban megjelenik, nyilván előbb nem).

 

Nos, egyelőre ennyi, ezzel kívánok mindenkinek Kellemes Ünnepeket, azaz Boldog Karácsonyt és Újévet (...és Újvévet vagy Nyúvévet, meg Húsvétot vagy Nyúlvévet, meg mindent). Tschüss

Címkék: kampány játék születésnap interjú könyv cartoon irodalom karácsony fantasy búék rosetta versek tuan kiadó nyomda gamestar végigjátszás kalandjáték if adventure vakondok covering indiegogo olessák róbert sztojanov péter interactive fiction a gálya mantis software patreon müller mihály the galleon hevesi józsef hét napok éneke buymeacoffee itch.io stamps back

A bejegyzés trackback címe:

https://rosetta.blog.hu/api/trackback/id/tr8018282163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása